Mi Casa Es Su Casa

Små smakprov ur mitt liv och mina filosofier kring livet och människorna i det.
Enjoy!

tisdag 30 november 2010

kanske skulle börja jobba så mannen får vabba istället.

Algot är hemma igen. Lite förkyld men ändå inte så farligt. Han är ur form helt enkelt. Så resonerade som så att om han är hemma idag kanske han kan vara på dagis imorgon när D åker iväg på jobb igen. Det är tuffare att ha barnen hemma när man är ensam, får ingen egen tid alls då.
Jag funderar skulle jag börja jobba så skulle jag slippa ta alla sjukdagar med barnen för så kul är det ju inte.
Anmält mig lite här och lite där som vik, jobbet jag väntar på kommer dröja ytterligare och därför så får jag helt enkelt börja ta strövik , det känns bra. Är hyfsat less på att gå här hemma.

Har glömt anmäla mig till spinning, inte bra. Hoppas nån avbokar så kan jag ju fara ändå, annars får jag köra ett konditionspass på gymmet. Funkar ju det med.
Idag tränar jag rygg och BFL intervall på cykel eller löpband. + plankan

Tog förresten en lång prommis i kylan med algot och dora idag. Härligt! JAg har dock funderat på en sak, jag möter ofta mammor med en filt över barnvagnen när det är kallt? Har lixom aldrig förstått det. Barn tål kyla så länge de inte är astmatiker.

Checking out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar