Mi Casa Es Su Casa

Små smakprov ur mitt liv och mina filosofier kring livet och människorna i det.
Enjoy!

tisdag 16 november 2010

kylan slog till igen *brrr*

Glömde bilen i motorvärmen igår kväll och tur var väl det när temperaturen kröp ner till -20 imorse när Algot skulle till dagis. Bra grej och vara lite tankspridd ibland. ;)
Idag var det lite piffning av en stycke Algot, dagis fotografering idag. Jeans och skjorta dagen till ära. Sen försökte jag trimma hans lugg lite, klippte ju honom för några veckor sedan och resultatet blev skrämmande likt " dum och dummare " *gaaah* nåja lite bättre nu iaf. :)

Tog snacket med fröknarna om "de hemska hundhåren", föreslog att jag kan ta med en liten roller så kan de ju rolla av hans kläder om de tycker det är nödvändigt. Hundhåren är ju lixom ett faktum när man har hundar hemma.

Alma är hemma fortfarande , hon hoppas på att få vara till skolan till fredag då det är leksaksdag och tro mig jag vill inte heller att hon ska vara hemma längre än nödvändigt. Det blir kämpigt med en rastlös lite krasslig tjej som inte har någon matlust men som helst av allt skulle vilja fara till pulkbacken. Kylan till trots. Men det blir ingen pulkbacke idag.

Nu ut på prommis med Dora, på med vintertäcket och ut i kylan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar