Mi Casa Es Su Casa

Små smakprov ur mitt liv och mina filosofier kring livet och människorna i det.
Enjoy!

måndag 15 november 2010

krasslig alma och diskussioner på dagis...

Märkte redan under lördag kväll att alma inte var helt kry, men hon vägrade erkänna något. Tvärvägrade näs spray och alvedon. Igår när kompisen åkt hem till finland efter en veckas semester här kom tårarna hos alma. Hon saknade kompisen och sen kröp det fram att hon hade ont i halsen och ena örat. Smärtan i örat tilltog så tillslut var det bara att ringa jouren på VC. In på akuten träffa läkaren - världens bästa läkare! Öroninflamation, svullna halsmandlar. Alma var mest besviken över att missa badet och skolan. Så - hemma med henne idag.
Diskussion på dagis- Hämtade algot i torsdags och mitt i "rusningstrafiken" kommer fröken och börjar påtala det olämpliga i att det finns hundhår i algots kläder??? Ja vad ska man säga.. 2 hundar hemma... Orkade inte ta dessmer till diskussion så jag sa bara att ja så är det och det lär inte vara sista gången han har hundhår i kläderna heller. Gav hon sig? Nej, " ja men det har hänt 2 ggr bara denna vecka. Suck... Jag gillar almas förra dagis mycket bättre. Personalen där är fantastisk. Nog är väl algots dagis ok men känslan är inte det samma. Det känns som att de helst inte skulle vilja att man kom alls med honom dit ibland. Uttalanden som " Har man möjlighet så behöver ju inte barnen vara här på fredagar, eller måste han vara så länge?" Jag menar.. Är det typ inte deras jobb att vara där med barnen inte ifrågasätta varför man kommer dit med dem? MEN vill tillägga alla fröknar är inte så.

Nu något skoj: Börjat planera för julens godis bak- det blir skoj, jag älskar att göra julgodis! :)

2 kommentarer: