Mi Casa Es Su Casa

Små smakprov ur mitt liv och mina filosofier kring livet och människorna i det.
Enjoy!

fredag 24 december 2010

God Jul

Då var det julafton.
I tv:n är det ferdinands tur att visa sig. Idag har vi tagit det lugnt, varit ngn sväng på byn och handlat lite. Skön känsla.
Varit med hundarna i skogen. Stackars Carella, Dora bara terroriserar henne hela tiden. Carella är inte snabb nog. nåväl tror ändå båda trivdes där i skogen. :)
Bara -10 grader och det känns mycket bra. Skönt med ett avbrott i kylan.

Nu är man alltså färdig duschad, piffat sig lite dagen till ära och sitter och väntar....
Nu blev jag som så trött. :)

Hur som helst God Jul till er, jag önskar Er allt gott.

Mitt i allt detta går mina tankar till till de människor som inte har det lika bra som vi, som inte har familj, som spenderar julen på sjukhus pga sjukdom i familjen, de som förlorat ngn nära. Till dem som inte kommer kunna njuta denna jul. En tanke och en tystnadens minut skänker jag dessa människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar