Mi Casa Es Su Casa

Små smakprov ur mitt liv och mina filosofier kring livet och människorna i det.
Enjoy!

fredag 18 mars 2011

Stresshantering=Styrketräning

För mig har styrketräningen blivit ett sätt att ventilera,rensa hjärnan.
Det behövs verkligen eftersom stressnivån är hög under långa stunder av dagarna. Detta höjer kortisolnivån i kroppen och det är inte bra.
här kommer styrketräningen in, för mig funkar det klockrent iaf. Kortisolnivåerna sänks och jag mår bra.
Jag blir pigg och orkar kämpa vidare utan att stressen äter upp mig.
Ett gammalt talesätt: Tar du dig inte tid att ta hand om kroppen kommer du förr eller senare vara tvungen att avlägga tid för rehabilitering... Eller ngt i den stilen iaf.

Det är lite min tanke med allt, yttre stress det kan människan hantera- kroppen stänger av när det blir för mkt, det "kokar" i hjärnan. MEN inre stress, farligt... It grows on you och när du minst anar det PANG. System failure.

Jag älskar mitt jobb just nu! Fantastiskt roligt med alla kontakter och hålla koll på allt- roligt! Sen har jag ju min ständigt positiva, stenlugna alltid glatt skrattande A kumpan. :)
Samtidigt som jag ser fram emot nästa helg när allt når sin ände, ser hur allt lyckats svart på vitt... Samtidigt lite separationsångest. Jag har ju liksom vuxit in i det här och sen då? Ja ni förstår. Lite splittrat. :)

Nu let´s dance, en dusch och sova.

Peace.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar