Mi Casa Es Su Casa

Små smakprov ur mitt liv och mina filosofier kring livet och människorna i det.
Enjoy!

fredag 4 mars 2011

Livet som småbarnsförälder

Sjuka barn hör numera till vardagen, med Alma har jag aldrig behövt vara hemma hon har immunförsvar som få.
Algot är konstant sjuk, i onsdags fick han feberkramper då febern rusade upp för fort. Tung andad och hyperventilerande, jaha ringa akuten och åka in. Suck. Hem igen med rådet att kontakta barn i gve för utredning av astma och allergi.
Men en sån bra morsa som man är så missar man ju deras tfn tider jämt... Ja , jag känner mig dålig. Sånt är livet. Måndag morgon 8:00 check! Kalendern i tfn påminner mig. Så känner sig denna morsa lite bättre förhoppningsvis. Känner jag dock sjukvården rätt så lär jag få känna mig som en överbeskyddande hönsmorsa 10 ggr om innan jag får en tid.... MEn jag är bra på att vara en B-I-T-C-H. ;)

Jobbat hemifrån, inte så kul som man kan tro. Eller förresten, kul? Ja men stressigt. Men det gick ju bra. :D Algot ringde till min chef... Pinsamheten visste inga gränser. Ja va fan, det gäller ju att nätverka i tid. ;)

Pajala Winter Classic 2011 rullar på. På måndag släpper vi biljetterna , missa inte det. Köp en biljett och kom å stöd ungdomshockeyn samtidigt som ni får njuta av en härlig dag på isen och titta på Daniel Bodin när han showar.
http://www.winterclassic.se

Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar