Mi Casa Es Su Casa

Små smakprov ur mitt liv och mina filosofier kring livet och människorna i det.
Enjoy!

lördag 15 januari 2011

toalettdisk och paneldemolering

Handdiskar i toan för tillfället- kökets avlopp är avstängt då det bilas i källaren- hur länge frågade jag mannen, dvs hur länge måste jag diska i toan.... tidigast måndag. En ljudlös suck ifrån mig. Men han såg mitt uttryck och förklarade pedagogiskt varför... Tydligen har inte "rör" affärerna öppet på lördag och söndag?!? konstigt tycker det är en 24/7 365 buisness...

För varje gång vi repar här hemma blir jag mer och mer ödmjuk inför mannens arbete. nu har jag demolerat panelväggar i tvättstugan, det är fan inte roligt eller lätt. Svetten lackar och spikarna skär i handen ( ja , jag har handskar- naturligtvis), för att inte tala om stickorna... Men jag håller god min och låter mannen njuta av att se mig arbeta. Händer inte så ofta. :)
Eftersom städning och annat markarbete inte räknas som jobb, bara normala sysslor. :D

Nu sista rycket för idag, sen far jag och jobbar för LÖN.

Peace, Love and Understanding.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar