Mi Casa Es Su Casa

Små smakprov ur mitt liv och mina filosofier kring livet och människorna i det.
Enjoy!

måndag 31 januari 2011

Premiärturen i backen

Igår ,Söndag, packade jag och Alma bilen och drog iväg på en dag i slalombacken.
Alma var lite nervös innan, pratade om att hon kanske ville åka först i lilla backen. Men sen när vi väl stod där med skidorna under tassarna och kortet laddat för 3 timmars åk. Då tog vi "stora" backen istället! :)

Hon är tuff min tjej, hon påminner starkt om mig och söstra när vi var små och orädda i backarna i Björkis och Gränsen. ;)

Visst fick jag lite hjärtsnörp mellan varven men Alma tröstade mig med att " Jag har kontroll mamma". En klen tröst måhända men ....

Några vurpor och snön yrde men fy fan vad kul vi hade!

Väldans kallt bara, så nu fantiserar jag om extra varma pjäxor, har hittat mina grejer på stadium, vita salomon pjäxor, vit hjälm, Vita goggles och vita skidbraller. :) Bra pris men har itne råd precis just nu.... ;) Kanske skulle köpa sig en triss....

Vabbar idag igen, algots maginfluensa ger sig inte, han hade feber igår och fortfarande risig i magen. Känns trist. Hade verkligen velat jobba lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar